fbpx

Corona dip? Wij slepen je er door heen! Lees snel verder..

Niemand had vorig jaar verwacht dat corona nog steeds onderdeel van ons leven zou zijn. Bijna een jaar verder is alles nog niet ‘normaal’ zoals we hebben gehoopt. Maar dat betekent niet dat je bij de pakken neer moet gaan zitten. Je moet er namelijk zelf het beste van maken, dus hop van die bank af!

1. Spelletjes

Dit klinkt misschien heel voor de hand liggend, maar er zijn zoveel leuke spellen. Kijk in de berging/op zolder wat je nog allemaal hebt liggen, vraag vrienden wat zij nog hebben liggen en koop desnoods een aantal nieuwe. Een aantal (betaalbare) spellen:

  • Lost Cities (kaartspel: de standaard versie is voor 2 personen en erg verslavend!)
  • Regenwormen (dobbelspel: een oude klassieker, die wij na 3 jaar nog steeds niet beu zijn)
  • Regenwormen de uitbreiding (mocht je de basis al goed genoeg beheersen)
  • Fluxx (kaartspel, meerdere versies te koop, vaak ook Engels beschikbaar)
  • Port Royal (kaartspel voor maximaal 5 personen; erg verslavend)

Een aantal uitgebreidere, maar zeer leuke spellen:

2. Blijf in beweging! 

Zolang de avondklok geldt, mag je niet naar buiten tussen 21.00-04.30 uur. Echter is er altijd tijd voor een ommetje! Ben wat flexibeler met je werktijden, begin bijvoorbeeld een half uur eerder zodat je tussen de middag een half uur langer pauze hebt. Werk na 21.00 uur nog een uurtje en neem overdag wat meer tijd voor jezelf. Een uur per dag bewegen is écht goed voor je en hierdoor wordt je ook productiever. Zoek een wandel- of sportmaatje en blijf samen gemotiveerd. Wandel bijvoorbeeld in Uden bij De Maashorst, in de vestigingsstad van Ravenstein, langs de dijk in Oss, over de heide in Someren, in de Biesbosch, over de heuvels in Limburg.. er zijn genoeg mooie routes in Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland en omstreken. Een andere manier van beweging is bijvoorbeeld een online workout.

Verder zijn er genoeg (goedkope) mogelijkheden om thuis trainen mogelijk te maken. Probeer bijvoorbeeld deze weerstandsbanden (mooie billen!), gewichtshoelahoep (strakke buik!), turnringen (makkelijk op te hangen in ieder park aan een klimrek), springtouw (goed voor de conditie), optrekstang (goed voor de armen en rug)

3. Ga luxe (thuis) uiteten

De horeca is alleen open voor afhaal en we weten niet tot hoelang dat duurt. Ga daarom afhalen bij de lokale horeca om hen te steunen óf ga juist een uitgebreid diner maken voor jezelf en je vriend/vriendin. Voor €35,- per persoon kun je echt een degelijk 5-gangen diner inclusief bijpassende wijnen voorschotelen..en je hebt alle tijd! Heerlijk toch?

4. Verkoop je oude spullen

Neem een middagje de tijd om spullen te verzamelen die je niet meer gebruikt en zet deze op Marktplaats, Vinted of op een lokale Ik zoek/ik heb Facebook pagina. Zo heb je een leuk extraatje en kijkt het gelijk een stuk opgeruimder op jouw zolder, in jouw kledingkast of in de berging. En je hebt nog een leuk bedrag om na de lockdown weer leuke dingen te gaan doen.

5. Doe dingen die je normaal niet zou doen

Stap eens uit je comfortzone en ga iets doen wat je normaal nooit zou doen. Probeer eens een online sportlesje, een online lesje yoga, volg een webinar, loop een uitgezette wandelroute, bak eens een eigen taart, maak je auto van binnen en buiten helemaal schoon, gedraag je als een klein kind in een speeltuin, ga een rondje mountainbiken, huur een Glowpong tafel of pak de fiets in plaats van de auto. Alles om even buiten je normale gang van doen te zijn en nieuwe prikkels te ontvangen.

6. Online borrel/activiteit met je collega’s

Je mist misschien de vrijdagmiddagborrels op kantoor, die geweldige sappige verhalen van die ene collega en de roddels in de wandelgangen. Toch kun je online ook je collega’s beter leren kennen. Plan minimaal 1,5-2 uur in via Teams/Zooms of Google Meet en zorg dat je iets te doen hebt. Regel bijvoorbeeld voor alle collega’s een borrelpakketje met een biertje of wijntje, nootjes, chips en een tekenbordje. Verzamel weetjes over alle collega’s en verwerk deze in een quiz. Stop er een dosis humor in en jullie hebben een geweldige middag/avond!

7. Begin de dag vroeg

Is de avondklok nog van toepassing? Begin vroeg. Spreek bijvoorbeeld net na de lunch af, maak samen een wandeling, doe een spelletje, kook samen wat en de dag vliegt voorbij! Na 21.00 uur heb je nog de gehele avond voor jezelf.

8. Netflix

Hoe heerlijk is het om een serie te bingewatchen? Goed presterende series van Netflix nu zijn bijvoorbeeld Lupin, The Queen’s Gambit, Perdida en Queen of the South. Ga oude klassiekers terugkijken van vroeger en haal oude herinneringen op

9. Maak een fotoboek

Een fotoboek maken van een van jouw geweldige reizen is iets wat je maandenlang uitstelt, ‘Ik heb geen tijd’ is hierbij de beste smoes. Nu heb je wel de tijd en van deze gelegenheid moet je gebruik maken! Bestel bijvoorbeeld bij HEMA. Je bent wel even zoet met het uitzoeken van de foto’s, het plakken, de verhalen schrijven en dit aan je vrienden/familie laten zien.

10. Foto’s terugkijken

Was je voor de corona tijd echt een feestbeest? Ben je sowieso op een punt in je leven dat je wat rustiger bent geworden? Plan eens een avondje met die vriend of vriendin met wie jij heel veel gekke momenten hebt gedeeld. Hapjes erbij en jullie halen de leukste herinneringen op!

Nog even volhouden!

Alvast inspiratie nodig voor je eerstvolgende personeelsborrel, jubileum of ander evenement? Kijk hier alvast even rond!